Czasami zdarza się, że nie jest się w stanie w nocy zasnąć. Obracamy się z boku na bok i nic z tego nie wynika. Cały czas myśli krążą po naszej głowie. Nie potrafimy przestać myśleć o różnych dziwnych rzeczach, nawet tych nie istotnych. Mogą to być skumulowane przez jakiś czas problemy. Zaczynamy się wtedy denerwować, stresować. Zastanawiamy się czy nie wstać, czy nie pokręcić się po domu lub po pokoju. Spokojna i przespana w całości noc oddala się od nas, a następny dzień rozpoczynamy na przykład wczesną pobudką do pracy, bądź mamy inne ważne plany. Co wtedy warto uczynić?

Oczywiście pomijam fakt brania tabletek na bezsenność. Nie jest to bowiem najzdrowsza metoda pomocy, chociaż zapewne najprostsza. Może sprawdzi się akurat po prostu szklanka gorącego mleka do wypicia. Jeśli jednak nie jest to takie proste, istnieje wiele ciekawych technik relaksacji, wyciszenia. Można je spokojnie znaleźć w Internecie, książkach. Niektóre z nich powinny znacznie zmniejszyć oraz ograniczyć stres w naszym życiu. Od niego wiele bowiem zależy. Nocne problemy ze snem miewa wiele osób wokół nas. Nawet silne zmęczenie często nie jest w stanie pomóc, aby pogrążyć się w głębokim i upragnionym śnie.

Spróbujmy również zminimalizować czas pracy przed monitorem komputera, laptopa, zwłaszcza wieczorami. Niebieskie światło bowiem może powodować bezsenność. Warto też jadać ostatni posiłek nie później niż trzy godziny przed położeniem się do łóżka oraz mieć odpowiednią dietę, która dostarczy organizmowi niezbędnych witamin. Zastanówmy się więc co będzie dla nas najskuteczniejszą metodą i taką właśnie wybierzmy.